Chrzty odbywają się po uzgodnieniu z ks. Proboszczem terminu
Jakie dokumenty dostarczyć i jakie warunki należy spełnić?
Na co najmniej miesiąc przed planowanym chrztem należy do kancelarii parafialnej dostarczyć dokumenty:
ZARZĄDZENIE W SPRAWIE CHRZESTNYCH
W związku z trudnościami dotyczącymi wyboru odpowiednich kandydatów na funkcje chrzestnych i świadków bierzmowania, jak również weryfikacji spełnianych przez nich warunków określonych w kan. 874 §1 i kan. 893 Kodeksu Prawa Kanonicznego, przygotowany został stosowny formularz – Zaświadczenie potwierdzające zdolność do pełnienia funkcji rodzica chrzestnego / świadka bierzmowania, który wyżej wymienieni kandydaci winni wypełnić przed własnym proboszczem, a ten potwierdzić swoim podpisem i pieczęcią parafii.
Jeśli kandydaci pochodzą z innych diecezji, formularz ten należy przekazać im przez rodziców zgłaszających kandydatów na te funkcje, z prośbą o jego wypełnienie we własnej parafii i przekazanie do parafii planowanego chrztu bądź bierzmowania.
Tym samym wychodzą z użycia dotychczasowe wzory formularzy.
Niniejsze zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2022 r.
Obowiązkowo należy także: